1523 0

Expressens tabbe: 

Plåtade “fel” Wanja

Idag kan man inte undgå att notera Expressens magnifika klavertramp: LO-basen Wanja Lundby-Wedin som reporter och fotograf väntade på utanför hennes hem, intervjuade och fotograferade – och publicerade – var inte Wanja, utan en helt okänd kvinna som svarade “inga kommentarer” på frågorna om LO-basens senaste härva.

Expressens etta i första måndagsupplagan: “Wanjas utbrott” – fast det var inte LO-basen…

Det händer förstås alla tidningar att det blir fel. Men ett så här mäktigt fiasko är ändå ovanligt. Dessvärre är det, på sätt och vis, extra olyckligt att det händer just Expressen som tidigare haft problem med trovärdigheten efter bland annat uppmärksammade och felaktiga uppgifter om bland andra Mikael Persbrant.
EN RESANDE REPORTERS ÄVENTYR.
http://erikbergin.blogspot.com
In this article


Join the Conversation